Обласна виставка "Освіта Запорізького краю 2017"

ho-ho-ho
Номінація: «Формування творчої особистості учнів (вихованців) у навчальних закладах»
Анотація передового педагогічного досвіду
Тема досвіду:
«БЛОГ – ОСВІТНЄ СЕРЕДОВИЩЕ ДЛЯ УЧНІВ, УЧИТЕЛІВ, БАТЬКІВ»
Горчакова Олена Михайлівна
учитель інформатики та математики
спеціаліст вищої кваліфікаційної категорії
Запорізька загальноосвітня школа 
I – III ступенів № 51
Запорізької міської ради Запорізької області
директор Балдук Оксана Григорівна
м. Запоріжжя, вул. Воронезька 4, т. 224-92-53,
e-mail: school51_zap@ukr.net
адреса сайту: http://school51zp.ucoz.ua/

Провідна педагогічна ідея досвіду
В умовах розвитку сучасного інформаційного суспільства створюється концептуальна модель нової освіти, яку називають відкритою, що відповідає сучасним потребам учнів та їх батьків, об’єктивним процесам розвитку, а також враховуються поточні можливості і перспективні завдання системи освіти. Серед найсучасніших освітніх технологій, що активно розвиваються і поширюються, особливе місце посідають дистанційні технології (створення блогу), які підтримують і забезпечують реалізацію відкритого освітнього процесу в навчальному середовищі закладу. Даний досвід висвітлює прагнення поділитися власними напрацюваннями, ідеями використання можливостей ІКТ як на уроці інформатики, так і в навчально-виховному процесі навчального закладу (міжпредметні зв’язки), а також зібрати своєрідний каталог цікавих знахідок як і з досвіду роботи, так і з новин освітніх сайтів.
Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду
На сучасному етапі модернізації системи освіти й виховання в Україні особливої гостроти й актуальності набувають питання підвищення й розвитку професійної компетентності вчителів в умовах єдиного інформаційного простору. Цим середовищем є блог або електронне портфоліо педагога. Створення блогу та кропітка щоденна праця з ним — це процес творця, який орієнтується на самостійність вибору, відкриття й пошук. Робота з веб-ресурсом дає можливість обмінюватись досвідом з колегами, оцінювати професіоналізм і результативність роботи вчителя під час проведення атестації педагогічних працівників. Також це можливість зворотнього зв’язку з учнями: надання інформації, завдань, проведення квестів; дистанційне навчання, відображення фото і відео із заходів, публікація робіт; можливість координувати діяльність учнів, накопичувати їх творчі здобутки. Наявність веб-ресурсу - це можливість творчого застосування потенціалу вчителя, оптимальність, ефективність, результативність співпраці з учнями та батьками.
Науково-теоретична база досвіду
Сучасні науково-теоретичні дослідження свідчать, що застосування блогу як інтерактивної технології, сприяє інноваційному розвитку навчально-виховного процесу та створенню інноваційного освітнього простору. Можна сказати, що цей спосіб взаємодії вчителів та учнів у мережі порівняно новий і для багатьох ще незвичний. Хоча, як показує міжнародний досвід, блоги відкривають для педагогічної практики нове середовище і нові можливості.
Використання соціальних сервісів Веб 2.0 в якості засобів навчальної є центральними у дослідженняхНосенко Т.І.(стаття «Соціальні мережеві сервіси в освітній діяльності»); у доповіді «Використання Інтернет-ресурсів в освітніх цілях» (Іванова О.В.) звертається увага на необхідність активної взаємодії педагогів, бібліотекарів та школярів при освоєнні Інтернет-ресурсів (на основі аналізу закордонного досвіду).У науково-методичному посібнику «Освітологічний дискурс» представлено аналіз основних комплексних сервісів, їх можливості для навчання, наведено основні відомості про Google сервіси та переваги роботи з ними у сфері освіти (стаття «Використання хмарних сервісів для створення освітнього середовища викладача та студента»(Тютюнник А.В., Гончаренко Т.О.). Блог може стати хорошим робочим інструментом педагогічної взаємодії як колективу вчителів, так і окремих вчителів, учнів та їх батьків.
Стисла анотація досвіду
В даний час спостерігається справжній бум освітніх блогів, що створює нові можливості. У процесі роботи вчитель робить записи в блозі, тим самим удосконалює своє писемне мовлення; цікавиться новинами вчительського блог-ком’юніті, розширює свій кругозір; підтримує блоги колег, що сприяє створенню професійного мережевого вчительського співтовариства; використовує нові веб-інструменти, тому безупинно вдосконалює свої ІКТ-навички. Діяльність сучасного педагога настільки широка, що поєднати всі результати навчальної та позакласної діяльності в одному документі просто неможливо. У цьому випадку необхідно створити електронне портфоліо чи блог-портфоліо, що накопичує документи, презентує всі аспекти діяльності вчителя і може бути альтернативною формою оцінювання професіоналізму та результативності роботи педагога.
Блог «МРІЇ ІНФОРМАТИКА» створено у березні 2014 року:
Головна
Про автора
Методичний банк (статті, розробки уроків тощо)
Блогерам
Про WEB-2.0
Творчість (блоги моїх учнів_(http://ujhxfrjdf.blogspot.com/p/blog-page.html))
Досягнення
Для початкової школи
Цікавинки на уроках
Квест-технології
Хмарні технології
Учню в скарбничку
Для вчителів (міжпредметні зв’язки)
Консультпункт (Школа молодого вчителя)
Поради батькам
Посилання на ресурси
Написати мені
А також сторінка для Обласної виставки - «Освіта Запорізького краю-2017».
Блог - це не просто «модна забава», а сучасний і корисний робочий інструмент у процесі взаємодії всіх учасників освітнього процесу. Робота з блогом дуже цікава, пізнавальна і результативна. Набути навички користування сервісами і створити освітній блог може будь-який вчитель, якому небайдужі проблеми освіти, який хоче спілкуватися і будувати освітній процес по-новому.
Результативність впровадження досвіду
Робота в блозі навчила мене розуміти мову блогерів, налаштовувати шаблон блогу, створювати і розміщувати матеріали в блозі, працювати з різними сервісами тощо. Батьки учнів стали постійними читачами блогу і зізнаються, що це дуже зручно; відзначають корисність інформації, яку пропоную, кажуть, що раніше і не замислювалися про саме таку можливість використання Інтернету. Для них блог став засобом оперативного зв’язку з учителем і один з одним. Які мрії має педагог і що є найвищою винагородою для нього? Безперечно, це авторитет серед учнів, бачення того, що діти мають бажання творити, прагнуть поділитися надбаннями з іншими. Маю учнів, які створили власні блоги (курс за вибором ВЕБ.2.0). Кожен учитель вважає свій предмет важливим і цікавим. Не є секретом, що учні можуть вважати інакше. То чому ж не скористатися новим (додатковим) інструментом для підвищення зацікавленості саме своїм предметом? Розміщуйте в своєму блозі цікаві матеріали, корисні посилання, інтерактивні тести; створюйте колекцію навчальних матеріалів, відеоуроків; організовуйте онлайн роботу і просто розширюйте межі вашого спілкування з учнями, батьками та колегами!
Репрезентація досвіду
Блог призначений як для школярів, так і для моїх колег - вчителів. Цей блог можна розглядати як ресурс у викладанні інформатики, мета якого – узагальнення та поширення педагогічного досвіду, підвищення якості навчання, підвищення кваліфікації через використання сучасних освітніх технологій. Даний блог представлений на ШМО природничо-математичних наук; засіданні «Школи молодого вчителя»; репрезентований на міському практико-орієнтованому семінарі «Застосування дистанційної освіти при викладанні інформатики в школі» м. Запоріжжя, на обласній виставці «Освіта Запорізького краю-2013», «Освіта Запорізького краю-2016», на ЗапоВікі.



Коментарі